Cine suntem noi?

Salutare, ăștia suntem noi în prezent. Suntem marea familie Daisler Print House, o afacere sănătoasă construită pe niște principii decente și oarecum firești, o afacere care funcționează ca o familie. Pentru că la bază are o familie. Familia Daiszler (e un Z acolo în nume, dar din dorința de a le ușura clienților pronunția și înțelegerea am renunțat la el). Și da, acum urmează o scurtă istorie a poveștii de familie. Sau a poveștii de afaceri. Pentru noi e cam același lucru mai ales că cele două au crescut împreună.

2003

Elena-Dorina Daiszler, cunoscută public cu apelativul "mama", "doamna șefă", "doamna de la xerox" (acestea sunt doar cele pe care le cunoaștem noi), deschidea porțile SC Rilandi Soft SRL într-un spațiu închiriat de circa 10 metri pătrați, localizat în incinta actualului magazin central Telekom din Cluj-Napoca. Activitatea principală era fotocopierea documentelor și comercializarea de produse de papetărie (pixuri, dosare și alte lucruri similare). - scuze pentru calitatea foto dar asta era tehnologia timpului respectiv. 

Daiszler Elena-Dorina și primul spațiu Daisler   

2005

Au trecut doi ani de atunci, iar doamna Daiszler s-a găsit în fața unei dileme. Trebuia să se mute din spațiul amenajat în incinta sediului Telekom Cluj-Napoca, dar unde? O plimbare prin oraș a purtat-o pe strada Universității la numărul 11 chiar vizavi de sediul Facultății de Drept din cadrul Universității "Babeș-Bolyai". Acolo a văzut anunțul cu spațiu de închiriat și a riscat. Era o chirie enormă pentru un spațiu de doar 7 metri pătrați, un pariu periculos, în condițiile în care toate era o zonă comercială necunoscută pentru doamna Daiszler. Profilul afacerii era același, un fotocopiator închiriat, un computer, o imprimantă, un fax și produse de birotică și de papetărie. Dar așa, Rilandi Soft SRL a ajuns în spațiul în care funcționează și astăzi.

2007

Firma închiriază un al doilea spațiu comercial la circa 20 de metri distanță de primul pe aceeași stradă Universității din inima Cluj-Napoca. În același timp, în cazul primului spațiu de 7 metri pătrați, suprafața se mărește considerabil prin închirierea a încă două încăperi. În continuare, principalul domeniu de activitate rămâne fotocopierea, serviciile conexe muncii la birou și vânzarea produselor de papetărie. Pe lângă apariția primilor angajați, sprijin în desfășurarea și dezvoltarea activității este oferit constant de către Bela Daiszler, soțul doamnei Daiszler, care se ocupă de mentenanța aparatelor pe care deja firma începe să le achiziționeze. Totodată, Dorina și Bela Daiszler implementează ca o creștere firească primul concept de DIY în segmentul tipăriturilor din Cluj-Napoca, respectiv pun la dispoziția clienților computere și imprimante, astfel încât fiecare client să poată lista de unul singur și fără intervenția unui angajat documentele de care are nevoie, așa numitul concept modern Do it yourself (DIY), un concept replicat ulterior de multe dintre companiile de profil din Cluj-Napoca.

2009

Rilandi Soft SRL deschide complet și al doilea spațiu de deservire al clienților și începe să se dezvolte înspre domeniul publicității. Mezinul familiei Daiszler, Dani, ia în propriile mâini acest domeniu și începe să se specializeze în domeniul tipăriturilor. Numărul angajaților ajunge la cinci, iar volumul de muncă crește și el simțitor. Programul de lucru se păstrează și poziționează firma printre singurele din domeniul ei care deservesc clienții în fiecare zi de luni până vineri între orele 8 și 20, iar sâmbăta între orele 9 și 14.

2010

Este achiziționat primul aparat de print digital, un Konica Minolta second-hand adus tocmai din Germania de către membrii familiei Daiszler. Acest lucru facilitează producția de afișe publicitare de mici dimensiuni, de cărți de vizită, de flyere și de alte produse specifice industriei publicitare. Tot în 2010, Dani Daiszler, la cei 22 de ani, se căsătorește cu Anca, iar ea devine ulterior unul dintre pilonii de creștere ai firmei. Pe finalul anului se aduce și al doilea echipament de producție digitală printr-un parteneriat încheiat cu reprezentanții oficiali Konica Minolta România.

2011

Între 2011 și 2013 activitatea firmei crește exponențial, la fel ca lista clienților deserviți și, mai mult decât atât, provocările cresc constant de la o lună la alta. Rilandi Soft SRL preia denumirea de Copyshop, primul experiment de branding, identitate sub care derulează și primele proiecte de sponsorizare a unor inițiative locale. Printre acestea se numără asociația ELSA (European Law Student Association) sau Funky Faces, un proiect inițiat de fotograful clujean Radu Neag, prieten al familiei Daiszler. În aceeași perioadă se realizează și primul site al companiei, înregistrat pe domeniul rilandisoft.ro. Acesta are scopul de a face compania prezentă și în mediul virtual, un obiectiv care se va schimba însă în scurtă vreme. În continuare, Dani Daiszler conduce partea de design și producție digitală. Primii clienți mari bat la ușă. Concomitent, domeniul de activitate este mărit prin deschiderea unui punct de comercializare al produselor de patiserie, punct de alimentare cu cafea și băuturi răcoritoare, amplasat în spațiul în care în 2005 doamna Daiszler deschidea activitatea pe strada Universității la numărul 11. Este achiziționat și primul plotter și astfel pornește și zona de listare de mari dimensiuni. Se deschide oficial și prima pagină de Facebook a Copyshop, care ulterior ajută la promovarea tuturor inițiativelor firmei și asigură o comunicare constantă cu clienții. Așa cum spune Anca Daiszler, ori de câte ori își amintește, "atunci (între 2011 și 2013) un om prelua comanda, lista, finisa, ambala și dădea clientului comanda".

2013

Între octombrie 2013 și ianuarie 2014, brand-arhitectul Beniamin Pop construiește identitatea "Daisler Print House", cea care astăzi reprezintă suflul și garanția produselor realizate de către noi, iar Rilandi Soft SRL își însușește în totalitate conceptul prezentat de Beniamin Pop. Logo-ul simbolizează un acoperiș de casă suprapus peste majuscula "D", inițiala familiei Daiszler. Din numele propriu dispare consoana "Z", fapt care ușurează foarte mult comunicarea cu clienții. Andi, fiul cel mare al cuplului Daiszler, se alătură familiei în poziția de specialist promovare, și ca urmare iau naștere primele parteneriate cu evenimente derulate în Cluj-Napoca și nu numai. Tot pe finalul anului 2013 se lansează și prima variantă a site-ului Daisler.ro, primul site de prezentare al produselor realizate de Daisler Print House. Sunt achiziționate alte echipamente dedicate de tipar digital, tipar outdoor și în iarna dintre 2013 și 2014 firma își lărgește considerabil capacitatea de producție.

2014

15 februarie 2014, Rilandi Soft SRL devine oficial "Daisler Print House" și deschide cel de-al treilea spațiu de funcționare la parterul clădirii Biasini, pe strada Avram Iancu nr. 20. Spațiul este amenajat modern și exprimă toate valorile care stau la baza conceptului Daisler Print House. Este de altfel primul showroom ultra modern dedicat industriei tiparului digital din Cluj-Napoca, un spațiu care măsura peste 150 de metri pătrați de design, producție, depozit și zonă de client service în regim DIY. În total, compania se ocupă de listări de mici și mari dimensiuni, fotocopieri, design de produs și vânzări ale produselor de papetărie și birotică în trei spații diferite care însumează deja aproape 500 de metri pătrați, concentrate în zona străzilor Universității și Avram Iancu din Cluj-Napoca. În același timp, patiseria operată tot de aceeași firmă se așează ușor pe harta orașului. Numărul angajaților trece de 20, cu un designer angajat full time. Pe întregul parcurs al anului 2014 Daisler Print House inovează și dezvoltă propriile produse. Este lansată prima ediție a calendarului Cluj 365, un produs original Daisler, primul calendar care vine cu evenimentele din Cluj prenotate, astfel încât să știi mereu care îți sunt opțiunile. Colecția de notebook-uri prinde aripi, iar promovarea în mediul online asigură primele comenzi. Totodată, Daisler Print House încheie parteneriate cu unii dintre cei mai dinamici organizatori de evenimente de pe piața locală. Se formează astfel parteneriate durabile cu o multitudine de ONG-uri, evenimente și instituții, printre care Jazz in the Park, Târgul de Cariere, Photo Romania Festival, TiMAF și mulți, mulți alții. Daisler Print House își extinde substanțial capacitatea de producție a bannerelor și mesh-urilor publicitare prin achiziția echipamentelor dedicate Roland. Totodată, Daisler Print House lansează bean-bag-urile personalizabile pentru exterior și le duce la festivaluri. Numărul angajaților depășește 25 pe finele anului, dintre care trei designeri cu normă întreagă. În toamna lui 2014, Daisler Print House lansează alături de TiMAF primul concurs public cu privire la decorarea pubelelor din oraș. Campania se bucură de un real succes, astfel că pubelele din mai multe zone ale orașului se transformă radical.

2015

2015 este pentru Daisler Print House un an al provocărilor constante. Daisler Print House este partener pentru Clujlife Awards & Community Conference, Cluj Shorts, Târgul de Cariere, Photo Romania Festival, Picnic in the Park, Jazz in the Park, Untold Festival, TiMAF, Festivalul Luminii, Basm Festival Bistrița, pe lângă susținerea activă a Federației SHARE și a programului cultural Cluj-Napoca 2015 Capitala Europeană a Tineretului și a Asociației Cluj-Napoca 2021 Capitală Culturală Europeană, Cărțile pe Față și multe, multe alte campanii. În 2015, Daisler Print House a marcat de altfel Ziua Mondială a Cărții prin trimiterea gratuită a câtorva mii de semne de carte profesorilor de limba și literatura română și bibliotecarilor din întreaga țară. Cereri au venit din Focșani și până în Satu Mare și din județul Dolj până în Botoșani. Totodată, în toamna lui 2015, Daisler Print House în parteneriat cu Primăria Municipiului Cluj-Napoca și cu Asociația Plai organizează prima ediție a concursului "Lights On", prin care pentru prima oară în istoria orașului, publicul are ocazia să propună proiecte de împodobire a spațiului cu ocazia sărbătorilor de iarnă.

2016

Pe final de 2015 și început de 2016, perioadă în care în istoria Daisler Print House își face loc noul site și magazin online. După o muncă susținută de mai bine de șapte luni, site-ul arată și funcționează normal pentru 2016. Conține toată priceperea și imaginația noastră și în continuare va reprezenta o adevărată platformă pe care vom dezvolta și inova în permanență. Pe lângă lansarea site-ului, anul 2016 a însemnat în linii mari lansarea de noi produse pe piață și orientarea înspre un magazin online de produse promoționale de calitate, aceasta fiind de altfel și una dintre promisiunile noastre. Tocmai de aceea am investit și investim constant în designul tuturor produselor, dar și în calitatea finisajelor noastre. Tot în 2016 am lansat și hamacele Daisler care se produc integral în aterlierul Cluj-Napoca. Ele pot fi personalizate, dând astfel produsului un plus din personalitatea ta. Tot în 2016 am extins departamentul de design și am stabilit și am pus bazele programului de internship Daisler prin intermediul căruia tinerii talentați pot petrece timp alături de designerii Daisler pentru a-și întregi pregătirea în acest domeniu. În privința colaborărilor, 2016 a însemnat și deschiderea unui nou capitol pentru noi. Pentru prima dată, Daisler Print House a prezentat-o la Cluj-Napoca pe celebra Hindi Zahra, într-un concert care a marcat închiderea ediției cu numărul patru a Jazz in the Park, festivalul nostru de suflet cu ajutorul căruia am marcat pentru prima dată Ziua Daisler. Suntem încântați de rezultat și încrezători într-un parteneriat care ne face cinste tuturor. Am reluat Lights On, eveniment emblematic pentru noi, cu cea de-a doua ediție și cu promisiunea de a continua acest proiect atât de important pentru comunitate. 

2017

În 2017 am continuat să investim în noi, în capacitățile noastre și în echipă. Am făcut acest lucru citind mai mult, studiind mai mult cum au rezolvat alții problemele de care și noi ne lovim și investind mai mult acolo unde am înțeles că trebuie să investim. Am fost mai deschiși la critici și am încercat să ne eficientizăm procesele. Și să inovăm, să continuăm să inovăm alături de voi, evident. Am lansat produse noi, precum colecția de tricouri daisler, tricouri de calitate superioară pentru cei care prețuiesc modul în care se simt într-un produs personalizat. Am continuat să lucrăm la îmbunătățirea site-ului și am adăugat opțiuni noi și proaspete, precum programările pentru design. Am pășit în zona casetelor luminoase, o nișă extrem de des întâlnită în ultima perioadă. Tot în 2017 ne-am crescut implicarea în zona socială așa că am acordat încrederea și sprijinul nostru unor evenimente de mare impact în comunitate, fie că vorbim despre Jazz in the Park ori despre Sibiu International Street Art Festival, evenimente care pun umărul la dezvoltarea comunităților în care se întâmplă. Tot în 2017 am fost aproape de Code 4 Romania, inițiativa voluntară care pune umărul la dezvoltarea unor soluții de software pentru a ușura dialogul și interacțiunea cu autoritățile publice. Am sprijini Temps D'Images la ultima ediție a festivalului (ne pare rău de acest lucru), și per total am încercat să fim prezenți în inițiative și mișcări care să producă schimbări la nivel fizic sau intelectual, lucruri care să conteze. De cealaltă parte am fost noi mai curajoși și pe latura socială. Asociația Daisler a lansat Strada Potaissa, prima piață de flori altfel, un street-delivery unic menit să dea viață uneia dintre străzile orașului dragi nouă. Iar în ultima zi pe Potaissa am organizat masa comunității, un eveniment menit să aducă împreună oamenii pe Strada Potaissa pentru a împărți bucate cu cei care poate nu au fost la fel de norocoși. Am continuat Lights ON - concursul nostru dedicat soluțiilor inovative de iluminat festiv. În 2017 am scos la concurs Bulevardul Eroilor, iar soluția câștigătoare a fost votată Beatrix, soluția propusă de Simion Octavian. Și pentru prima dată am fost punct de colectare #shoebox, cu peste 160 de colete adunate. Una peste alta a fost un an greu, echipa a crescut atât ca număr cât și ca pregătire.

2018

Ajungem, iată, în 2018, adică la 15 ani de la lansarea SC RILANDI SOFT SRL. Site-ul daisler.ro crește și alături de el creștem și noi. Devine activă personalizarea anumitor produse direct pe site (vezi tricourile), lucru care facilitează extrem de mult plasarea comenzilor pentru toți clienții noștri care au acum ocazia de a încărca direct imagini sau de crea propriile texte de personalizare. Că tot vorbeam de tricouri, tricourile #farapenali au fost încărcate în magazinul virtual daisler de unde au putut fi cumpărate de toată lumea. Tot în 2018 am vizitat FESPA, cel mai important târg dedicat industriei de publicitate, print și promoționale din lume. Am văzut, am înțeles, am discutat și am intuit. Și ne-am întors cu forțe proaspete și cu multe idei bune de pus în practică. În 2018, departamentul nostru de design a ajuns la 5 colegi, iar sarcinile pe care le-am abordat dintre cele mai complexe. Am livrat soluții grafice pentru evenimente dintre cele mai diverse dar și punctual pentru clienți mari și mici, printre care am menționa Asociația Little People, Primăria Municipiului Cluj-Napoca sau Saladbox. Unul dintre cele mai imporante proiecte de peste an a fost pentru noi realizarea tuturor tipăriturilor pentru standul României la Bienala de Arhiectură de la Venezia, un lucru extrem de important pentru toată echipa implicată în proiectul celor de la MNEMONICS. Din fericire, toate au fost exact așa cum au fost ele planificate, astfel că am fost extrem de mândri când am vizitat Bienala de la Venezia de ajutorul pe care am putut să-l acordăm proiectului. Am continuat să investim în echipamente, lucru care ne-a permis să creștem producția pe zona de textile personalizate. Am furnizat serviciile de printare pentru evenimente deja consacrate precum Nuntă la Palat, Jazz in the Park, Craft Beer Festival, Smida Jazz Festival ori Sibiu International Street Art Festival, dar am început să colaborăm și cu altele noi. Bean-bag-urile Daisler au fost îmbunătățite atât la exterior, cât și la interior. Am scos pe piață și o nouă formă care s-a bucurat de mult succes (poți să o descoperi la secțiunea bean-bags). În luna noiembrie Asociația Fapte a revenit cu proiectul Classic Unlimited la noi, astfel că Bogdan Vaida a concertat încă o dată printre echipamentele noastre de producție. Peste 100 de persoane au sosit să-l asculte în spațiul nostru, lucru care ne-a bucurat extrem de mult. Prin Asociația Daisler am dus mai departe evenimentele proprii precum Strada Potaissa și Lights ON. Strada Potaissa a adunat peste 7.000 de persoane în cele trei zile în care s-a desfășurat, în vreme ce Lights ON a crescut și pe verticală și pe orizontală. Concursul de soluții și idei a ajuns în premieră în Timișoara, unde Strada Mărășești a fost scoasă la concurs, iar câștigător a fost declarat proiectul Petrei Popa. La Cluj-Napoca proiectul câștigător pentru decorarea Pieței Avram Iancu aparține arhitectelor Tanczas Katalin și Eszter Szoke. Tot la Cluj-Napoca Asociația Daisler a crescut Lights ON și l-a transformat în primul circuit de instalații de lumină din țară cu 13 instalații artistice care au apărut în spațiul public spre încântarea oamenilor. Evenimentul a atras atenția unui public de peste 100.000 de persoane, care au descoperit prin acest eveniment un oraș decorat altfel.

2019

2019 începe cu așteptări mari, mai ales că în luna mai apare David, fiul lui Dani și al Ancăi, primul Daiszler din generația a treia implicat în afacere :)
Daisler.ro înregistrează o creștere constantă a numărului de clienți și produsele suferă numeroase îmbunătățiri. De menționat este schimbarea de trei ori pe parcursul anului a modului în care realizăm bean-bag-urile, dar și adaptarea formelor, astfel încât să fie moderne și ușor de manevrat. Acest lucru ne reconfirmă ca o firmă orientată către nevoile clientului, cererea de bean-bags crescând constant la nivelul cererii. Am optimizat și hamacele și le-am introdus pe cele monocolore, cu o culoare puternică dominantă și buzunare colorate personalizabile în care ele vin comercializate. Departamentul de design a crescut la cinci oameni full-time, cinci colegi special pregătiți care deservesc clienți constant și care răspuns la solicitări care țin de ilustrație, design, web-design, branding și multe altele. În 2019, numărul total al colegilor care lucrează la Daisler Print House ajunge la 42, deservind departamentele de design, service, print&orders, outdoor, finisări, patiserie, copyshop, juridic, contabilitate, marketing. Dintre cele mai interesante colaborări de peste an iese în evidență Bienala de Arhitectură Transilvania pe care Daisler Print House a produs-o aproape în totalitate. Printurile de mari dimensiuni au putut fi expuse atât în piața Unirii, acolo unde am folosit prisme de mari dimensiuni cu print textile, dar și în cadrul sesiunilor de discuții. Totodată, Daisler Print House a amenajat și un stand de merchandising la intrarea în sala Polivalentă în cadrul evenimentului Techsylvania, furnizând servicii de personalizare la cerere pentru organizatorii acestui eveniment. Nu uităm nici de proiectele Asociației Daisler care cresc exponențial. Strada Potaissa, ediția cu numărul 3, este denumită de Știrile Pro TV cea mai frumoasă stradă din țară pe timpul evenimentului, Lights On amplasează în Londra o instalație de lumină spectaculoasă cu mesajul Mi-e Dor De Tine, lansând un dialog emoționant între Diaspora și românii de acasă și nu numai. Per total, un an plin de provocări, dar și de bucurii celebrate împreună, cu o creștere a afacerii previzionată la 10-12% față de anul anterior.

2020

2020 avea să fie un an an încercărilor. Planul de transformare și modernizare a infrastructurii și capacităților de producție Daisler avea să intre în repaus înainte să debuteze, mai ales că începutul pandemiei a coincis și cu momentul debutului unor achiziții impresionante de echipamente noi. La mijlocul lunii martie, o dată cu declararea stării de urgență la nivelul întregii țări, din 42 de angajați, doar 8 rămâneau active cu activitate 8 ore/zi în cele două spații de deservire a clienților de pe Universității/Avram Iancu.
Programul de lucru era scurtat de la 8 la 18 la 9 – 17.30 în fiecare zi, iar sâmbăta nu mai exista program cu publicul. Restrângerea activității a fost necesară întrucât mare parte dintre clienții deserviți de Daisler Print House proveneau din domenii conexe HORECA sau industriei evenimentelor. Astfel că declanșarea stării de urgență a pus o presiune incredibilă pe noi ca și firmă. Dani și Andi făceau parte din cei care mergeau zi de zi la lucru la spațiul de pe Avram Iancu, acolo unde din 5 designeri doar unul mai venea regulat 8 ore pe zi, restul colegilor aflându-se în șomaj ethnic.
Capacitatea de producție a fost modificată rapid, astfel că am început să producem măști de protecție și viziere, elemente extrem de cerute pe piața liberă. Împreună cu fotografii de la Komiti și cu ilustratorii selectați de ei am lansat și seria de printuri dedicate orașelor în pandemie, care s-au bucurat de mare success în perioada martie-aprilie. În aceeași periodă, în fiecare zi la ora prânzului Andi a început să livreze mâncare pentru două asociații care ofereau suport persoanelor nevoiașe, respective O masă caldă și asociația Christiana. Această activitate a ajutat enorm de mult să reevaluăm lucrurile importante pentru noi ca și afacere de familie și mai ales locul în ecosistemul cererii și ofertei de produse de pe piața de servicii. După reluarea activității, departamentele au fost restructurate astfel că numărul total al angajaților a fost redus la 36. Dani s-a ocupat de restructurarea activității cât se poate de mult, iar rezultatul a fost unul mulțumitor, care ne-a permis să ne continuăm activitatea până la un nivel de 70% din valoarea previzionată pentru 2020. Tot în 2020 am organizat a doua ședință foto cu ajutorul prietenilor de la KOMITI. Timp de câteva ore cu ajutorul a 4 modele am tras sute de fotografii cu produsele noastre în parcul Central, piațeta Casino-ului din Parc și spațiile exterioare the Office. Toate au fost realizate respectând întru totul recomandările specialiștilor. Pe final de 2020, Asociația Daisler a implementat Lights On – ediția a 3-a, ultimul mare eveniment dedicat luminilor din Europa, singurul eveniment din Balcani cuprins în agenda International Lights Festival Organization, acest lucru confirmând standardul de calitate livrat prin intermediul evenimentului. Tot pe final de 2020 a apărut și Adam, fratele lui David, cel de-al doilea fiu a lui Dani și al Ancăi Daiszler.
Familia Daiszler

2021

La inceput de 2021 ne-am făcut din nou planuri de creștere și de adaptare la piață pe care abia așteptăm să le implementăm. Deocamdată atât, dar ținem mereu aproape de voi.

Meet our team

Dorel

CEO

Dorel

Lorem Impsum

Dorel

CEO

Dorel cu nume lung

CEO

Dorel

CEO

Dorel

CEO

Dorel

CEO

Dorel

CEO

  • Distribuie pe